GroenLinks organiseert op donderdag 25 januari een bijeenkomst over basisinkomen. Al jaren wordt er gepraat over een mogelijk basisinkomen. In verschillende gemeenten vindt er een proef plaats met regelarme bijstand. De Vereniging voor Basisinkomen en het Burgerinitiatief Basisinkomen 2018 beijveren zich voor een basisinkomen voor iedereen.

De bijeenkomst vindt plaats op donderdag 25 januari in de Reggehof in Goor. Vanaf 19.30 wordt koffie en thee geschonken in de foyer en om 20 uur begint de bijeenkomst. Een van onze gasten is Johan Luijendijk, de initiatiefnemer van het Burgerinitiatief Basisinkomen 2018. Voor deze bijeenkomst hoeft u zich niet op te geven. Als u graag uw mening wil geven, bent u van harte uitgenodigd om mee te doen aan de discussie. Dan wel graag even opgeven aan

groenlinkshofvantwente@gmail.com . In het kader van de GPS samenwerking in de Hof werken de PvdA en de SP ook mee aan deze bijeenkomst.

De kloof tussen arm en rijk groeit en echte armoede bestaat ook in de Hof. De voedselbank vervult nog steeds zijn noodzakelijke rol. We willen in de Hof in de eerste plaats geen kinderen in armoede laten opgroeien. Nu zijn er wel regelingen waar ouders een beroep op kunnen doen, maar één geïntegreerde regeling voor kinderen in armoede is er nog niet. Ook voor de ouders van die arme kinderen is er in de Hof nog niet een allesomvattende regeling van de armoedebestrijding. Natuurlijk is het voorkomen van armoede onze eerste prioriteit. Daarnaast pleit GroenLinks voor een proef met basisinkomen voor een groep mensen in de bijstand. Er zijn 320 mensen met een bijstandsuitkering in de Hof. Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 50% er nooit in zal slagen de bijstand te verlaten. Verder kan de coördinatie van de armoedebestrijding verbeteren door een samenwerkingsplatform op te zetten. Als sluitstuk willen wij ons inzetten voor de oprichting van Stichting Urgente Noden ook in de Hof, die binnen 24 uur kan reageren op een urgente financiële nood. Met uw stem op GroenLinks op 21 maart bevordert u eerlijk delen.