De asbestsanering in 't Gymink verloopt bepaalt niet vlekkeloos. Woensdag was er een bewonersavond luisteravond over hun klachten.

Al jaren wordt gewerkt aan de asbestsanering in de wijk Gymink van Goor. Onlangs ontstond er grote commotie over een plan van het CDA/VVD college om 94 monumentale eikenbomen te kappen aan de Gondalaan. De bewoners waren niet betrokken bij de tot standkoming van dit plan en wilden weten of er ook alternatieven zijn voor die rigoureuze kap. Het Overijssels landschap bevestigde dat er voor sommige bomen zeker alternatieven zijn. Uiteindelijk besloot de raad om naar die alternatieven te kijken samen met bewoners en deskundigen. Dit vormde de aanleiding voor het organiseren van een hoorzitting of beter luisteravond naar klachten van bewoners over de asbestsanering. Naar schatting 40 wijkbewoners waren aanwezig woensdagavond 14 februari in de openbare daltonschool  ’t Gymink. Achter de luistertafel zaten vertegenwoordigers van PvdA, Gemeentebelangen, D66, SP GroenLinks en de gedeputeerde  van de provincie. In het kort kwamen de klachten naar op drie hoofdgroepen: Mensen die zich benadeeld voelden door een calculatie van hun onkosten (tuin) waarover geen communicatie mogelijk was. Ontevredenheid met de nieuw opgebrachte grond die deels vervuild blijft met asbest. Het ontbreken van een nieuw groenplan voor de wijk. Met alle gegevens van deze avond wordt een plan van aanpak opgesteld.